ALAN ADI KAYIT SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
İş bu sözleşme şartları (“Sözleşme”), “Serhat Mah. 1318. Sk. No: 1/8 Yenimahalle/Ankara” adresinde mukim ve bu adreste ar-ge, ulusal/uluslararası satış ve pazarlama faaliyetlerini, muhasebe ve faturalandırma hizmetlerini, çağrı merkezi ve online destek hizmet faaliyetlerini yürüten, Ostim Vergi Dairesi’nde 25430452342 vergi numarası ile kayıtlı bulunan Seçkin Can ÇELENK Rodos Medya (Bundan Sonra WEB9 olarak anılacaktır.) ile WEB9 ürün ve hizmetlerini satın almak sureti ile WEB9 üzerinde bir hesap açtıran ve müşteri olarak hizmet alan 3. kişiler (Bundan sonra MÜŞTERİ olarak alınacaktır) arasında kabul edilmiştir. Taraflar arasında çıkabilecek bütün ihtilaflar aşağıdaki hükümler çerçevesinde çözüm bulacaktır. MÜŞTERİ’nin işbu genel şartları ihlal etmesi durumunda WEB9 MÜŞTERİ hesaplarına el koyabilir, durdurabilir, askıya alabilir, müşteri servislerini sınırsız veya süreli olarak duraklatabilir ve sözleşmeyi iptal edebilir.
Adı geçen sözleşme WEB9 ile MÜŞTERİ arasında elektronik yürürlük tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir. Bu Sözleşme, MÜŞTERİ’nin WEB9 üzerinden sağladığı veya sağlayacağı Alan Adı Tahsisi/ Kayıt hizmetinin kullanımına ilişkin kayıt ve şartları ortaya koyar ve Genel Servis Şartlarının yanı sıra MÜŞTERİ ile WEB9 arasındaki nihai anlaşma şartlarını kapsar. Adı geçen sözleşmenin sanal ortamda imzalanmasını/kabulünü/onayını takiben de MÜŞTERİ bu sözleşmenin imzalanmasına/kabulüne/onayına katılmak suretiyle, sözleşmeyi, sözleşmenin yanı sıra WEB9 Genel Servis Şartları/Hizmet Sözleşmesi Genel Hükümlerini de bu sözleşmeden ayrılmaz ve bölünemez bir bütün olarak, okuyup, anladığını ve uyuşmazlık politikaları bakımından Yetkili Kayıt Operatörü’nün devir ve uyuşmazlık çözüm politikası ile WEB9’un zaman zaman www.w9.com.tr isimli alan adı üzerinde yapacağı güncellemeler ve düzenlemeleri de kapsayan ilave ya da farklı kayıt, şart ve politikalar da dahil olmak üzere işbu Sözleşmedeki bütün kayıt ve şartlara bağlı kalmayı, bütün kayıt ve şartlara uygun davranmayı kabul, beyan ve taahhüt ettiğini onaylamaktadır.
MÜŞTERİ ve WEB9 , MÜŞTERİ’ye tahsis edilen alan adı bakımından gerek müracaat esnasında gerek tahsis esnasında gerekse sonrasında tasarrufta bulunmaya yetkili yegane kişinin müşteri olduğunu kabul ederler. Ancak Tüzel Kişiler bakımından yetkili kişinin yalnız ve ancak şirketi temsil ve ilzama yetkili kişi/kişiler olduğu tarafların kabulündedir. MÜŞTERİ’nin hesabında, müşteri ya da yetkili kişiler tarafından yapılan işlemlere ek olarak, alan adı veyahut e-mail şifrelerini, kullanıcı bilgilerini, sair kişisel verilerine sahip, Temsilcisini, çalışanlarını, call center görevlilerini, uzaktan destek ekiplerini kısaca WEB9 çalışanlarını veyahut WEB9’un doğrudan ya da dolaylı yoldan MÜŞTERİ hizmeti sağlamak üzere anlaştığı 3. Kişileri, MÜŞTERİ veyahut MÜŞTERİ’nin yasal temsilcisi olduğunu ispat edebilen veya kuvvetli bir biçimde ortaya koyan kişilerin veyahut Müşterinin 1. Dereceden kan veya sıhri hısımı olduğuna ikna edebilecek veyahut temsilci olarak hareket eden 3. bir kişinin yaptığı işlemlerle ve WEB9 üzerinden tahsis edilmiş alan adları bakımından tesis ettiğiniz hesabınızı veyahut alan adını veya şifrelerini kullanan herhangi bir kişinin MÜŞTERİ menfaatine olsun ya da olmasın yapacağı işlemlerle bağlı olduğunu kabul etmektedir.
MÜŞTERİ, gerek WEB9’un, gerek Yetkili Kayıt Operatörü’nün koymuş olduğu kurallar ile bağlı olduğunu kabul etmektedir. MÜŞTERİ, BTK’nın (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumun’un) ve Erişim Sağlayıcıları Birliği’nin düzenleyici işlemlerine, ICANN – İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) ve/veya ICANN tarafından seçilmiş Kayıt Yetkilisi tarafından belirlenen kayıt ve şartlar ve ilgili mevzuata, WIPO (Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı Örgütü) nezdinde yapılan/yapılacak şikayetler ve bu şikayetler sonucu verilen hakem/hakem heyeti kararlarına, Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcıları nezdinde yapılacak başvurular neticesinde verilecek kararlara uymayı taahhüt etmekle birlikte, bunlara ilişkin olarak ve WEB9 tarafından zaman zaman yayınlanacak bütün kayıt kuralları ve politikalarına uyabilmek için bu sözleşmede değişiklik yapabileceğini kabul etmektedir.
2. ÜCRETLER
MÜŞTERİ tarafından satın alınan ve WEB9 tarafından MÜŞTERİ’ye sağlanan hizmet ve ürünler karşılığında, (“hizmetler”), MÜŞTERİ; WEB9’dan hizmeti talep ettiği anda ödeme yapmayı kabul etmektedir. Ödeme, MÜŞTERİ tarafından aşağıdaki yollardan biri ile yapılır: geçerli bir kredi kartı, havale, eft ve WEB9 Sanal Kart. Ödeme zamanında, döviz cinsi üzerinden yapılacak ödemeler bakımından Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasının Amerikan Doları Döviz Satış Kuru üzerinden yapılmaktadır. Alan adı kayıt hizmeti satın alındığında, WEB9, herhangi bir sebeple, sağladığı hizmetlerin bedelini MÜŞTERİ’den tam olarak tahsil edemezse veya önceden tahsil ettiği herhangi bir ücret için kendisine yapılan ödeme ile ilgili herhangi bir sıkıntı ile karşı karşıya kalırsa (örneğin çalıntı kredi kartı ile yapılan ödemeler) MÜŞTERİ, WEB9’un ödemeyi tahsil bakımından tüm idari, usuli, yargısal ve cezai çarelere başvurabileceğini bildiğini kabul ve beyan eder. MÜŞTERİ; çalıntı kredi kartı ile yapılan alışveriş bakımından çalıntı kredi kartı ile yapılan alışveriş tek bir alışveriş olsa dahi WEB9‘un etkin bir ödemeyi sağlamak için takip edeceği çareler arasında ve bu önlemlerle sınırlı olmamak üzere, MÜŞTERİ hesabına kayıtlı olan veya süresi uzatılmış olan bütün alan adları ve almış olduğunuz sair hizmetlerin herhangi bir bildirim olmaksızın derhal iptal edilebileceğini, durdurulabileceğini, herhangi bir zarar ziyan tazmin mükellefiyeti doğurmaksızın Müşteri kaydı da dahil olmak üzere alınan tüm hizmet ve mal kalemlerinin bedeli ne olursa olsun iptal edilebileceğini, son verilebileceğini, durdurulabileceğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. WEB9, düzenli hizmetlerinin kapsamı dışındaki sair görevler bakımından ve ek hizmet veyahut mal talepleri bakımından her zaman makul bir hizmet ücreti tahsil etme hakkını saklı tutar. Bunlar, burada sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, e-posta üzerinden halledilemeyen ve kişisel hizmet gerektiren MÜŞTERİ hizmetleri sorunları ve özel hizmet gerektiren anlaşmazlıklar veyahut WEB9’un MÜŞTERİ bakımından almak zorunda kaldığı hukuk müşavirliği vb. hizmetlerdir. Bu tahsilatlar, MÜŞTERİ’nin WEB9’da kayıtlı olan Ödeme Yöntemine mümkün olduğunca uygun biçimde fatura edilecektir.
WEB9, enflasyondan, WEB9’un tedarikçileriyle bağlantılı olarak malzeme maliyet fiyat artışından ve/veya herhangi bir yasa veya düzenlemeden kaynaklanan değişiklikler nedeniyle ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, 30 (otuz) gün önceden bildirimde bulunarak WEB9, fiyatlarını istediği zaman değiştirme hakkını saklı tutar. MÜŞTERİ’nin, fiyat değişikliğini 30 (otuz) günlük bildirim süresi içinde değerlendirme hakkı bulunmaktadır. Fiyat değişikliğini kabul etmemesi halinde, fiyat değişikliği MÜŞTERİ’nin lehine olmadığı müddetçe, MÜŞTERİ, Sözleşme’yi iptal etme hakkına sahip olacaktır.
Alan Adı Süre Uzatımları
Bir alan adı MÜŞTERİ’ye tahsis edildiği ve MÜŞTERİ adına kayıt olduğu zaman, adı geçen alan adı bakımından süre uzatımı yalnız ve ancak iki şekilde olabilir. Bunlardan ilki MÜŞTERİ’nin otomatik ödeme talimatı verdiği diğeri de müşterinin kendiliğinden MÜŞTERİ panelinden alan adının süresini uzattığı durumlardır. Bunun dışındaki haller için WEB9 alan adı süre uzatımı bakımından MÜŞTERİ’ye herhangi bir taahhütte bulunamaz.
Eğer herhangi bir nedenle WEB9, MÜŞTERİ bilgilerinde kayıtlı Ödeme bilgilerinden ödemesini alamazsa veyahut MÜŞTERİ WEB9’un ödeme almasını onaylamazsa MÜŞTERİ WEB9’un yapmış olduğu bildirimleri cevaplamazsa, MÜŞTERİ alan adı kaydı sona erecektir. MÜŞTERİ kredi kartı ile alışveriş yapıyorsa WEB9’un sistemlerindeki kredi kartı bilgilerini, son kullanım tarihi bilgisini içeren Ödeme Yöntemi bilgisini güncel tutmak zorundadır.
Alan adı süresi, uzatılmayacaklar statüsünde olduğu zaman, MÜŞTERİ alan adının süresini, sadece, WEB9’u arayarak ve alan adının süresinin uzatılması isteğini ileterek uzatabilir. MÜŞTERİ talimatı olmaksızın alan adının süresi ilgili Müşteri Yöneticisi tarafından düzeltilemez. Eğer MÜŞTERİ, alan adı bitiş tarihinden önce süre uzatımı uygulamasını yapmazsa, alan adı iptal edilecek ve artık bu alan adını kullanamayacaktır. MÜŞTERİ, bu Sözleşme‘de belirtilen zaman dilimleri içerisinde gerek otomatik olarak gerekse kendisi süre uzatımını yapmadığı alan adlarının iptal edilmesinden dolayı WEB9‘un sorumlu olmayacağını kabul etmektedir. Alan adı uzatılmasına ilişkin sürelerin uzatılması WEB9’un takdirinde olmamakla birlikte, sürenin uzatılmaması halinde MÜŞTERİ her ne nam ve hesap altında olursa olsun WEB9’un sorumluluğuna gidemez. Her hâlükârda, alan adının süresinin zamanında uzatılmaması halinde ilave ücretler uygulanabilir. MÜŞTERİ bu ücretler için iade talebinde bulunmayacağını beyan ve taahhüt eder. Eğer MÜŞTERİ, alan kaydı hizmeti ile birlikte alan adı maskeleme, alan adı yönlendirme veya benzeri bir hizmeti de WEB9’dan alıyorsa, MÜŞTERİ alan adı kayıt süresinin sona ermesiyle aldığı diğer hizmetlerin de sürelerinin otomatik olarak sona ereceğini kabul ve beyan eder.
MÜŞTERİ, bu Sözleşme‘de belirtilen zaman dilimlerinde alan adının süresini uzatmadığı takdirde, WEB9‘un, kendi takdir yetkisine bağlı olarak, MÜŞTERİ’ye ait süresi dolmuş alan adının süresini kendiliğinden uzatabileceğini veya silinebileceğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
WEB9, indirimli, ücretsiz veya bir diğer ürün ve hizmetle ilişkili fayda ile sunduğu kampanyalı alan adlarını, alan adının süresi bitiminde (vadedilen ücretsiz, indirimli, kampanyalı süre), MÜŞTERİ kendisine tanınan süre içinde uzatma işlemi yapmadığı takdirde, hiçbir ek süre tanımaksızın silme hakkını saklı tutar.
Eğer WEB9, MÜŞTERİ’nin süresi dolmuş alan adının süresini uzatmaya karar verirse, WEB9 MÜŞTERİ’nin alan adını koruduğu ve süresini uzattığı için MÜŞTERİ WEB9‘a ödeme yapabileceği bir Süre Uzatım Mühleti’ne sahip olacaktır. Süre Uzatım Mühleti, alan adı uzantılarına göre değişiklik gösterir ve WEB9 karar ve inisiyatifinde 1 ila 30 gün arası uygulanır.
Alan adının süresi dolduktan sonra Süre Uzatım Mühleti verilmesi, bütün alan adı uzantıları için geçerli değildir. MÜŞTERİ’nin kendisine ait alan adı bakımından bu mühletin tanınmadığı ve/veya yeterli süre tanınmadığı iddiasında bulunması mümkün değildir.
Eğer MÜŞTERİ Süre Uzatım Mühleti esnasında, süre uzatım için WEB9‘a ödeme yapmazsa, alan adı, WEB9‘a ve WEB9’un belirlediği bir geri alım veya geç yenileme bedeli veya diğer her ne isimle anılırsa anılsın hizmet ve/veya işlem ücreti ödemek sureti ile alan adını geri alması için MÜŞTERİ’ye 1 ila 30 günlük bir ödeme müddeti tanındıktan sonra, beklemeye alınarak, silinmek üzere işaretlenecektir. Geri alma ücreti alan adı uzantısına göre 40 USD ile 500 USD arasındadır. Eğer Müşteri alan adı için, 1 ila 30 günlük ödeme müddetinin bitmesinden önce ödeme yapmaz ise WEB9, kendi takdir yetkisine bağlı olarak, MÜŞTERİ’nin alan adını silebilir veya MÜŞTERİ hesabının bir başka kişiye devredilebilmiş olma ihtimalini kabul eder.
Eğer MÜŞTERİ’nin alan adı silinirse, WEB9‘a bir geri alma ücreti ödeyerek, Merkezi Kayıt Operatör’ü MÜŞTERİ’ye alan adını geri alması için 1 ila 30 günlük bir Ödeme Mühleti sağlar. Geri alma ücreti alan adı uzantısına göre 40USD ile 500USD arasındadır. Alan adı için, Ödeme Mühleti’nin bitmesinden önce ödeme yapılmaması halinde, MÜŞTERİ alan adının serbest bırakılacağını ve ilk gelenin alıp üzerine kaydettirmesine açık hale geleceğini peşinen gayrikabili rücu olarak kabul beyan ve taahhüt eder. Süre Uzatım Mühletleri ve Ödeme Mühletleri alan adı uzantılarına göre farklılık gösterebilir.
3. SÖZLEŞME ŞARTI; DEĞİŞİKLİKLER
Bu Sözleşme’nin süresi, MÜŞTERİ, WEB9 aracılığıyla alan adı kaydettirdiği sürece tam, güçlü ve etkin bir şekilde hüküm ifade eder. MÜŞTERİ WEB9 aracılığıyla kaydettirdiği herhangi bir alan adını, kaydın başlangıç tarihinden sonraki ilk altmış (60) gün içinde bir başka alan adı Kayıt Operatörü’ne devredemeyeceğini kabul etmektedir.
Ücretlere ilişkin 2. maddede yer alan düzenlemelere halel getirmemek kaydıyla, MÜŞTERİ, WEB9‘un, bu Sözleşme’de zaman zaman değişiklikler, güncellemeler yapabileceğini kabul etmektedir. WEB9, bununla beraber bu Sözleşme kapsamında sağladığı hizmetleri durdurabilir. MÜŞTERİ, bu gibi değişikliklerin etkisiyle, WEB9‘un bu Sözleşme’de yapacağı makul değişikliklerle bağlı olmayı kabul etmektedir. MÜŞTERİ’nin WEB9 ile olan sözleşmesini iptal etmeyi seçmesi halinde, WEB9‘a yapmış olduğu hiçbir ödemeyi iade alamayacağı bilgileri dahilindedir.
4. GÜNCEL BİLGİ; BİLGİNİN KULLANIMI VE SÜRE BİTİMİ
MÜŞTERİ, uygulamanın ve/veya kayıt süreç değişikliklerinin bir parçası olarak herhangi bir bilgi edindiği zaman bunu iki (2) iş günü içinde WEB9‘a bildireceğini kabul etmektedir. Bu bilgiyi güncel ve doğru bir durumda korumak MÜŞTERİ’nin sorumluluğundadır. Her ne sebeple olursa olsun, WEB9’a başlangıçta ve devamlı olarak kesin ve doğru bilgiyi sağlayamamanız, bu Sözleşme’nin esaslı olarak ihlali manasına gelir. MÜŞTERİ tarafından sağlanan bilginin geçerliliğine karar vermek için WEB9 tarafından MÜŞTERİ’ye yöneltilecek herhangi bir soruya, her ne sebeple olursa olsun, ilk iki (2) gün içinde cevap vermemeniz, bu Sözleşme’nin esaslı olarak ihlali manasına gelir. Kaldı ki her hâlükârda MÜŞTERİ alan adının satın alma kaydının bir kopyasının tutulmasını kabul etmektedir. MÜŞTERİ, üzerine kaydedilmiş her bir alan adı için aşağıdaki iletişim verilerini sağlamayı kabul etmektedir: eğer kayıtlı alan adı sahibi ile iletişim kurulacaksa ona ait posta adresi, e-posta adresi, telefon numarası ve varsa faks numarası ve eğer kayıtlı alan adı sahibinden farklı ise aynı iletişim bilgileri teknik yetkili, idari yetkili ve ödeme yetkilisi içinde sağlanmalıdır.
MÜŞTERİ, kayıt operatörüyle paylaşılacak bu iletişim bilgilerinin alan adı kaydı için gerekli olduğunu bilir ve kabul eder. ICANN’ın istediği bu bilgi Whois yoluyla halka açık olması ve kayıt operatörünün Whois yoluyla bu bilgiyi halka açık tutması gerekebilir. Gerek WEB9 gerekse kayıt operatörü, bu bilgiyi güvenilir bir üçüncü kişiyle beraber arşivleyebilir. İşbu şekilde MÜŞTERİ, bütün bu ihtiyaç ve bildirimlere onay ve rıza vermektedir.
MÜŞTERİ, üzerine kayıtlı her bir alan adı için, aşağıdaki bilgilerin, ICANN Politikası gereğince, belirlenmiş olan Whois dizininde halka açık olarak yer alacağını ve ICANN sözleşmesinde belirlenen şekilde bütün olarak ticari amaçla kullanılabileceğini, bir katalogda yer alabileceğini, satılabileceğini kabul etmektedir.
• Alan Adı
• İsminiz ve posta adresiniz
• E-posta adresi, posta adresi, teknik ve idari iletişimler için telefon ve faks numaraları
• Birincil ve İkincil Ad Sunucuları (Name Server) için İnternet Protokol Numaraları
• Ad Sunucularının cevap veren isimleri ve
• Orijinal Kayıt ve süre bitim tarihi
MÜŞTERİ, alan adı kayıt sürecinde sağladığı kamuya açık bilgilerin, ICANN’ın izin verdiği kapsamda, WEB9 tarafından kullanılabileceğini kabul etmektedir. MÜŞTERİ aynı zamanda alan adı sistemleri konusunda gerek mevcut gerek gelecekteki kural ve politikalarla uyumlu olmak bakımından, alan adı başvurusu yaptığı sırada sağladığı aşağıda yer alan bilgileri, interaktif ve kamuya açık bir biçimde, kendi veri tabanı aracılığıyla üçüncü kişilere açıklayabilme hakkını WEB9’a vermektedir.
i. MÜŞTERİ tarafından kaydedilmiş alan adı ya da alt alan ad(lar)ı
ii. Organizasyonunuzun adı, tipi ve posta adresi
iii. Alan ad(lar)ınız veya alt-alan ad(lar)ınız için idari ve teknik sorumluların ad(lar)ı, pozisyon(lar)ı, posta adres(ler)i, e-posta adres(ler)i, sesli telefon numara(lar)ı ve varsa fax numara(lar)ı.
iv. Alan adınız veya alt-alan adınız için en az iki (2) ad sunucusu hostunun (biri birincil ve en az biri ikincil) tüm host adları ve internet protokol adresleri ad sunucusu belirtilebilir.
v. bu ad sunucuların cevap veren isimleri
vi. kaydın Orijinal oluşum tarihi ve
vii. kaydın süre bitim tarihi
WEB9’un bu ve buna benzer bilgileri bütün halinde veya bir kısmını üçüncü kişilerin kullanımına açması gerekebilir. Bununla beraber, takdir hakkı WEB9’a ait olmak üzere, bu bilgiyi bir üçüncü kişiye devredebilir veya temlik edebilir. Bu bilgilerin resmi ve idari makamlar tarafından olmakla birlikte, hukuka aykırı içerik iddiası ile talepte bulunan 3. kişi ve kurumlarla WEB9 tarafından MÜŞTERİ‘ye bilgi verilme zorunluluğu bulunmaksızın ve ayrıca iznine tabi olmaksızın paylaşılacağı MÜŞTERİ’nin bilgileri dahilindedir. MÜŞTERİ’nin anılan kayıtlar bakımından gerçeğe aykırı bilgi vermiş olması halinde tüm maddi ve manevi zararlardan MÜŞTERİ’nin sorumlu olacağı MÜŞTERİ tarafından kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.
“a.tr”, “a.b.tr” YAPISINDAKİ ALAN ADLARI HAKKINDA ÖZEL HÜKÜMLER;
– MÜŞTERİ adına tahsis talep edilen alan adı “İnternet Alan Adları Yönetmeliği”nde ve “İnternet Alan Adları Tebliği”nde yer alan hükümlere aykırı olmamak zorundadır.
– a.tr uzantılı alan adları en az 1 (bir) en fazla 5 (beş) yıl için kayıt edilebilir.
– MÜŞTERİ tarafından kayıt edilebilecek a.tr yapısındaki alan adları sayısı 10 (on) adet ile sınırlandırılmıştır. MÜŞTERİ tarafından 10 adetten fazla başvuru yapılması halinde başvurular TRABİS tarafından iptal edilebilir. Bu durumda WEB9’un herhangi bir sorumluluğu yahut taahhüdünün bulunmadığı taraflarca kabul, beyan ve taahhüt edilmektedir. Alan adı sahibi gerçek kişi yahut tüzel kişi olabilir.
– a.tr uzantılı alan adlarının nihai kaydının gerçekleşmesi, TRABIS kural ve koşullarına tabidir. Bununla birlikte, alan adı tahsisi aşağıda belirtilen durumlarda TRABİS vasıtası ile iptal edilebilir:
– Alan adı sahibinin verdiği bilgilerin tam ve/veya doğru olmadığının tespit edilmesi,
– Alan adının tahsise kapalı adlar listesine alınması,
– Alan adı tahsisinin iptali ile ilgili UÇHS tarafından Kuruma iletilen hakem ya da hakem heyeti kararının bulunması ve kararın uygulanması için Kurum tarafından belirlenen gerekli şartların mevcut olması,
– Alan adı tahsisinin iptaline yönelik bir mahkeme kararının bulunması.
– Belgeli tahsis edilen alt alan adları için başvuru esnasında sunulan bilgi ve/veya belgelerin geçerliliğini yitirdiğinin tespit edilmesi durumunda Kurum ilgili alan adı tahsisini iptal edebilir.
– Hali hazırda Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcıları kurulmuş ve faaliyette olduğu tarafların bilgisindedir. a.tr uzantılı alan adları bakımından meydana gelecek uyuşmazlıklar bakımından UÇHS’ler yetkili olup, bunlar;
- Bilgi Teknolojileri ve İnternet Güvenliği Merkezi (BTİDER)
- İstanbul Tahkim Merkezi (ISTAC)
- TOBB UYUM Arabuluculuk ve Uyuşmazlık Çözüm Merkezi
Şeklindedir. Tarafların uyuşmazlık Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcılarına müracaat şeklindeki yasal haklarını kullanabilecekleri tarafların kabul, beyan ve taahhüdündedir.
– MÜŞTERİ tarafından kayıt edilen a.tr uzantılı alan adı, kayıt süresinin uzatılması / alan adının yenilenmesi işlemlerinde, bu işlem sırasındaki WEB9 domain yenileme ücretlerinin uygulanacağı tarafların kabul, beyan ve taahhüdündedir.
– MÜŞTERİ’nin herhangi bir a.tr uzantılı alan adı kaydı siparişi verirken alan adı sahiplik bilgilerini doğru şekilde belirtmek zorunda olduğu MÜŞTERİ’nin kabulündedir. Bu sahiplik bilgileri WEB9 tarafından ilk .tr uzantılı alan adı kaydı sırasında kayıt girerken kaydedebilir ve sonraki .tr uzantılı alan adı siparişlerinde kayıtlı sahiplik bilgisi seçilebilir.
– MÜŞTERİ’nin alan adı sahibi isim, soyisim, unvan, kimlik numarası, vergi numarası, adres vb. bilgilerinin doğru olduğu, MÜŞTERİ tarafından taahhüt edilir. MÜŞTERİ tarafından verilen bu bilgilerde hata olması halinde tek ve kati sorumlunun kendisi olduğu doğmuş ve doğabilecek maddi ve manevi zararların muhatabının da kendisi olduğu MÜŞTERİ‘nin kabulündedir. MÜŞTERİ buna ilişkin WEB9’un bir sorumluluğu bulunmadığını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
– Belgesiz ve herkes tarafından tescil edilebilen .tr uzantılı alan adları;
– a.tr, a.com.tr, a.net.tr, a.org.tr, a.gen.tr, a.tel.tr, a.name.tr, a.biz.tr, a.tv.tr, a.info.tr, a.bbs.tr, a.web.tr
– İnternet Alan Adları Yönetmeliği uyarınca alan adlarının tahsisi “belgesiz” olarak nitelendirilmiş olsa dahi, alan adının tahsisi sürecinde değerlendirme yetkisi TRABİS’in sorumluluğunda olması nedeniyle, TRABİS tarafından başvuru ile ilgili olarak her aşamada bilgi / belge talep edilebilmektedir. Bu durumda MÜŞTERİ, WEB9’un herhangi bir sorumluluğu bulunmadığını, WEB9 nezdinde gerçekleştirilmiş olan başvurunun tahsis taahhüdü içermediğini, alan adının tahsis edilmemesinde WEB9’un bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
– Belgesiz tahsis edilen bu uzantılar için TAKIL-TAKAL kontrolü yapılır ve özel durumlarda TRABİS tarafından belge talep edilebilir. Bu hususta WEB9’un herhangi bir sorumluluğu bulunmadığı tarafların kabulü, beyan ve taahhüdündedir.
TAKIL ve TAKAL KAVRAMLARI TARAFLAR ARASINDA AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE ANLAŞILMAKTADIR.
– TAKAL (Tahsise Kapalı Adlar Listesi) nedir: Kamu düzenine ve genel ahlaka uygun olmayan nedenler sebebiyle tesciline izin verilmeyen alan adlarının listesine TAKAL denir.
– TAKIL (Tahsisi Kısıtlı Adlar Listesi) nedir: Tarihi ve kültürel değerleriyle halkımızın kültürel birikimlerinin bir yansıması olan şehir isimleri ile finans ve devlet kurumları adlarından oluşan sahte internet alan adları gibi, internet kullanıcılarının aldatılmasına yönelik birçok dolandırıcılık faaliyetlerini önlemeyi amaçlar. Bank, banka, finans, bakanlık gibi adlardan oluşan listenin yayınlanması, sahte internet alanı adının tahsisi işleminde daha fazla dikkatli ve güvenli davranılmasına yardımcı olmak için uzmanlarla birlikte çalışılarak düzenlenmiştir.
– Yalnızca belgeli tescil edilebilen .tr uzantılı alan adları;
– a.av.tr, a.bel.tr, a.dr.tr, a.edu.tr, a.pol.tr, a.k12.tr, a.gov.tr, kep.tr, tsk.tr
– MÜŞTERİ adına tahsis edilmiş olan “a.tr” uzantılı alan adlarının 14.09.2025 tarihine kadar satışı yasal düzenleme gereği yapılamaz. Ancak, aşağıda yer alan hususlar bu durumun istisnasını teşkil eder. Ve bu hususlar bakımından 14.09.2025 tarihine kadar alan adı devredilebilir:
a) Gerçek kişilerin ölüm, gaiplik, gaiplik karinesi gibi durumlarında alan adı yasal mirasçılara devredilebilir.
b) Tüzel kişiler, sahip oldukları alan adını birleşme, devralma gibi sebeplerle devredebilirler.
c) Marka ve/veya patent sahibi gerçek ve/veya tüzel kişiler bu marka ve/veya patent ile ilgili haklarını devretmeleri durumunda sahip oldukları marka ve/veya patente ilişkin alan adlarını da devredebilirler.
ç) Fikir veya sanat eserlerinin kayıt ve tescilini yaptırmış olan gerçek ve/veya tüzel kişiler bu fikir veya sanat eserleri ile ilgili haklarını devretmeleri durumunda sahip oldukları fikir veya sanat eserlerine ilişkin alan adlarını da devredebilirler.
– Belgeli başvurular bakımından sahip isim, soyisim, unvan, kimlik numarası, vergi numarası, adres vb. bilgilerin doğru olduğunu, MÜŞTERİ’nin başvuru yapmakta hak sahibi olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. WEB9, belgeli başvurular bakımından MÜŞTERİ’nin hak sahipliği bakımından yahut WEB9’a iletilen belgelerin doğruluğunun tespiti bakımından bir tespit sorumluluğunun bulunmadığı, taraflarca kabul, beyan ve taahhüt edilmektedir. Belgeli başvurularda belgenin sahteliğinin söz konusu olması durumunda tüm hukuki ve cezai sorumluluk MÜŞTERİ’nin kabulündedir.
5. UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM POLİTİKASI
MÜŞTERİ, alan adı uyuşmazlıkları ve çözümü bakımından WEB9’un da bağlı olduğu ICANN tarafından düzenlenen “Uyuşmazlık Çözüm Politikası” ile bağlı olduğunu kabul etmektedir. İşbu metnin en güncel ve yürürlükte olan haline https://w9.com.tr/sozlesmeler/detay/uyusmazlik-cozum-politikasi adresinden ulaşabilirsiniz.
MÜŞTERİ, “Uyuşmazlık Çözüm Politikası” üzerinde zaman zaman değişiklikler yapabileceğini, güncellemeleri içerir güncel versiyonun yukarıda yer alan adreste yayınlanması ile değişikliklerin yürürlüğe girdiğini peşinen kabul ve beyan eder. MÜŞTERİ “Uyuşmazlık Çözüm Politikasındaki” değişikliklerden haberdar olabilmek için WEB9‘un web sitesini düzenli olarak incelemeyi kabul etmektedir. WEB9 sunduğu hizmet uyarınca uluslararası niteliği bulunan “Uyuşmazlık Çözüm Politikası” kuralları ile birlikte, 5651 Sayılı yasa uyarınca bildirilen yükümlülüklere tabi bir işletmedir. MÜŞTERİ sözleşme konusu hizmeti satın almakla birlikte, hizmetin sunulabilmesi için uyulması gerekli tüm kural ve mevzuat hükümlerine uyma taahhüdü vermekle yükümlüdür. Bu hizmetin sunulması bakımından uyulması hizmetin niteliği gereği uyulması zorunlu bulunan “Uyuşmazlık Çözüm Politikasında” yapılan değişiklikler nedeniyle WEB9 ile yaptığı Sözleşmeyi iptal ederse, MÜŞTERİ kendisine herhangi bir ücret iadesi yapılmayacağını kabul ve beyan eder. Nitekim tüm Dünya’da alan adı hizmetleri bakımından ilgili politikalara uyulmasının zorunlu olduğu tarafların malumudur.
MÜŞTERİ ile WEB9 güncellenen politika yürürlüğe girdikten sonra MÜŞTERİ‘nin WEB9’dan almış olduğu alan adı kayıt hizmetini muhafaza etmekle, tadil edilmiş olan “Uyuşmazlık Çözüm Politikasını” kabul etmiş olacağı konusunda da mutabıktır. MÜŞTERİ‘nin, WEB9 üzerinden kaydettirdiği bir (1) ya da daha fazla alan adı ile ilgili olarak bir uyuşmazlık doğarsa, bu sözleşmede belirtildiği şekilde, WEB9‘u kendisine yöneltilen suçlamaların dışında tutacak, onu savunacak ve herhangi bir zarara uğraması halinde bu zararı tazmin edecektir. MÜŞTERİ, bununla beraber, WEB9 üzerinden kaydettirdiği bir alan adı bakımından alan adı ile ilgili olarak, WEB9‘a, devletin idari, adli, cezai makamlarından veyahut kolluk kuvvetlerinden bir suçlama gelirse, WEB9’un, takdir yetkisi kendisine ait olmak üzere, uyuşmazlık çözümlenene dek, adı geçen kurum ve kuruluşların talepleri, eylemleri, kararları doğrultusunda ve yine 3. kişi ve kurumlardan yapılan hak ihlali iddiaları halinde alan adını kontrol altına almak, değiştirmek, askıya almak, erişimi engellemek, içeriği yayından çıkartmak, URL engellemek de dahil olmak üzere teknik olarak mümkün olan tüm tedbirleri alabileceği gibi ve/veya temlik etmek gibi herhangi bir fiili gerçekleştirebilir. 5651 Sayılı Kanun kapsamında ve ilgili kanun uyarınca oluşan içtihatlar dikkate alındığında, WEB9’un hukuka aykırı içerik bakımından bir sorumluluğunun bulunmadığını MÜŞTERİ bilmekle birlikte, yine aynı kanun uyarınca 3. kişi ve kurumlar tarafından iletilen hak ihlalleri bakımından WEB9’un bir ihtilaf çözme yetkisi olmadığını da kabul, beyan ve taahhüt etmiştir. Bu bağlamda, kanun uyarınca, 3. kişi ve kurumlardan hak ihlali iddiasının WEB9’a iletilmesi halinde, WEB9 tarafından ilgili hak sahibinin tespit edilmesi bakımından bir imkânı bulunmadığını ve bu sebeple önleyici tüm tedbirlere başvurma hakkının saklı olduğunu kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. WEB9 tarafından 3 kişi ve kurumlar tarafından iletilen tüm hak ihlali iddialarında iddianın gerçekliği araştırılmaksızın hizmet sözleşmesinin sonlandırılması, ilgili alan adının transferinin engellenmesi, erişimin engellenmesi, hizmetin durdurulması, askıya alınması, geçici ve kalıcı mahiyette gerekli görülen tüm tedbir ve önlemlerin alınması hakkı saklıdır. Bu gibi bir durumda, MÜŞTERİ WEB9‘un yerine getirdiği herhangi bir bildirim veyahut eylemden dolayı ona sorumluluk yüklenemeyeceğini kabul etmektedir. WEB9 hak ihlali iddiaları bakımından 6769 sayılı kanun uyarınca yapılan bildirimlerde iddianın gerçekliğini araştırmakla yükümlü olmadığı gibi, bu sebeple MÜŞTERİ tarafından her ne nam ve hesap altında olursa olsun WEB9’a bir zarar iddiasında bulunulamaz. MÜŞTERİ tarafından alınan hizmetin satın alınabilmesi için tüm bu şartlara Müşteri tarafından uyulması gerektiği konusunda bilgilendirilmiş olup, MÜŞTERİ tarafından bu şartlar gayri kabili rücu olarak kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.
a.tr uzantılı alan adları bakımından hali hazırda Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcıları kurulmuş ve faaliyette olduğu tarafların bilgisindedir. a.tr uzantılı alan adları bakımından meydana gelecek uyuşmazlıklar bakımından UÇHS’ler yetkili olup, bunlar;
Bilgi Teknolojileri ve İnternet Güvenliği Merkezi (BTİDER)
İstanbul Tahkim Merkezi (ISTAC)
TOBB UYUM Arabuluculuk ve Uyuşmazlık Çözüm Merkezi
Şeklindedir. Tarafların uyuşmazlık Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcılarına müracaat şeklindeki yasal haklarını kullanabilecekleri tarafların kabul, beyan ve taahhüdündedir.
6. ALAN ADLARININ DEVRİ; YENİDEN SATIŞ UYGULAMALARI
Eğer MÜŞTERİ, herhangi bir alan adını devrederse, WEB9’un Alan Adı Transfer Sözleşme’sinde belirtilen şartlara ve prosedürlere bağlı kalmayı ve gerekli bilgileri sağlamayı kabul etmektedir. Alan Adı Transfer Sözleşmesinin son hali WEB9’un internet sitesi üzerinden görülebilir.
MÜŞTERİ‘nin üçüncü bir kişi hesabına bir alan adı satın alması durumunda, MÜŞTERİ, WEB9‘un, ICANN nezdinde akredite bir kayıt kuruluşu olduğunu ve esasen WEB9‘un sunmuş olduğu hizmetleri kullanmak sureti ile WEB9 aracılığıyla onların alan adlarını kaydettirdiğini MÜŞTERİ’lerine bildireceğini kabul etmektedir. Nitekim bu sebeple, ICANN kurallar bütünü ile WIPO nezdinde yapılan alan adı ihtilaflarına ilişkin şikayetler bakımından verilen hakem/hakem heyeti kararlarına MÜŞTERİ derhal uymayı kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
WEB9 tarafından talep edilmeyen ilave şart ve kayıtlar bakımından, MÜŞTERİ, bu kayıt ve şartların WEB9‘un Alan Adı Kayıt Sözleşmesi ve Yetkili Kayıt Operatörü tarafından benimsenmiş iş prosedürleri ve politikaları ile çelişmeyeceğini kabul etmektesiniz. MÜŞTERİ, ICANN gerekliliklerine uygun bir şekilde Whois veri tabanına konacak tam, kesin ve güncel bilgiyi sağlamayı, kaydettiği her bir alan adı için sağlamak durumundadır.
Düzeltilmiş veya yenilenmiş bir bilgi MÜŞTERİ’ye ulaştıktan sonra MÜŞTERİ iki (2) iş günü içinde bu bilgiyi WEB9‘a sağlayacak, böylece WEB9‘da kendi kayıt verilerini yenileyebilecektir. MÜŞTERİ’nin anılan bilgiyi yenilememesinden kaynaklanan sorumluluk MÜŞTERİ’ye aittir.
– MÜŞTERİ adına tahsis edilmiş olan “a.tr” uzantılı alan adlarının 14.09.2025 tarihine kadar satışı yasal düzenleme gereği yapılamaz. Ancak, aşağıda yer alan hususlar bu durumun istisnasını teşkil eder. Ve bu hususlar bakımından 14.09.2025 tarihine kadar alan adı devredilebilir:
a) Gerçek kişilerin ölüm, gaiplik, gaiplik karinesi gibi durumlarında alan adı yasal mirasçılara devredilebilir.
b) Tüzel kişiler, sahip oldukları alan adını birleşme, devralma gibi sebeplerle devredebilirler.
c) Marka ve/veya patent sahibi gerçek ve/veya tüzel kişiler bu marka ve/veya patent ile ilgili haklarını devretmeleri durumunda sahip oldukları marka ve/veya patente ilişkin alan adlarını da devredebilirler.
ç) Fikir veya sanat eserlerinin kayıt ve tescilini yaptırmış olan gerçek ve/veya tüzel kişiler bu fikir veya sanat eserleri ile ilgili haklarını devretmeleri durumunda sahip oldukları fikir veya sanat eserlerine ilişkin alan adlarını da devredebilirler.
7. HİZMETLERİN ASKIYA ALINMASI; SÖZLEŞME İHLALİ
MÜŞTERİ, işbu Sözleşmede belirtilen diğer konulara ek olarak aşağıdaki maddeleri de kabul etmektedir.
i. WEB9 tarafından sağlanan hizmetlerden herhangi birisini kullanma yeterliliğiniz, bu Sözleşme’nin ihlali durumunda askıya alınması veya iptali ve/veya halen yürürlükte olan veya Yetkili Kayıt Operatörü tarafından sonradan benimsenen herhangi bir politikanın gerektirdiği askıya alma veya iptal durumuna bağlıdır.
ii. Herhangi bir alan adı kaydınız ICANN’in ve/veya Yetkili Kayıt Operatörü’nün benimsediği ölçütler veya politika ya da ICANN’in benimsediği ölçüt ve/veya politikalarla tutarsızlık göstermeyen herhangi bir WEB9 prosedürü gereğince, (a) herhangi bir alan adının kaydı sırasında kayıt operatörü ya da WEB9 tarafından hataların düzeltilmesi (b) herhangi bir alan adı ile ilgili uyuşmazlıkların çözümü, devir, askıya alma ve iptal edilme şartına bağlıdır.
MÜŞTERİ’nin, bu Sözleşme’nin kayıt ve şartlarına ayrıca WEB9 tarafından belirlenen herhangi bir WEB9 kural ve politikasına tam olarak uymaması halinde, bu durumun Sözleşme’nin esaslı bir ihlali sayılacağını ve WEB9‘un bu tip bir ihlali MÜŞTERİ’lere yazı ile veya elektronik olarak (örn. E-posta) bildireceğini kabul etmektedir. MÜŞTERİ WEB9‘a on (10) iş günü içinde yükümlülüklerini ihlal etmediğine dair esaslı bir delil sunmadığı durumda, WEB9 MÜŞTERİ’si ile olan ilişkisini sonlandırabilecek ve yasal mevzuat kapsamında MÜŞTERİ’ye karşı uygun hukuki çarelere başvurabilecektir. Bu tarz bir yol MÜŞTERİ’lere bildirim yapılmadan uygulanabilir ve bu yollar, burada söylenenlerle sınırlı olmamak üzere, müşterinin alan adlarının iptali ve WEB9 tarafından MÜŞTERİ’lere sağlanan hizmetleri durdurmak şeklinde olabilir. İhlalden dolayı hizmetlerin kesilmesi, durdurulması veya iptal edilmesi nedeniyle MÜŞTERİ’lere herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
8. HİZMETLERİN KISITLANMASI; REDDETME HAKKI
Aşağıdaki haller veya MÜŞTERİnin ve/veya MÜŞTERİ’nin ağ ve/veya hizmet kullanıcılarının bu tür kullanımlarına ilişkin doğan makul şüphe, işbu Sözleşme kapsamında kabul edilemez/yetkisiz kullanım sayılacaktır. Yetkisiz kullanım, WEB9’un kabul edilebilir kullanım politikasının (acceptable use policy) ve MÜŞTERİ ile akdedilen işbu Sözleşme’nin esaslı ihlali olarak kabul edilir. Bu halde, WEB9, yapacağı yazılı bildirimle, derhal etkili olmak üzere ve herhangi bir tazminat yükümlülüğü doğmaksızın işbu Sözleşme’yi feshetme ve/veya MÜŞTERİ’ye bu Sözleşme kapsamında sağlanan hizmetleri askıya alma hakkına sahip olacaktır. MÜŞTERİ, hizmetleri ve WEB9 ağını, işbu 8. madde başta olmak üzere Sözleşme hükümlerine uyarak kullanacağını ve başkalarının bu Sözleşme hükümlerine aykırı olarak kullanmasına izin vermemeyi kabul eder.
8.1 MÜŞTERİ, hizmetleri ve WEB9 ağını, aşağıda belirtilen veriyi/verileri depolamak veya yaymak için kullanmayacaktır:
a. kötü amaçlı içerik barındıran veya bunlara atıfta bulunan (virüsler, kötü amaçlı yazılımlar veya diğer zararlı yazılımlar gibi);
b. üçüncü kişilerin haklarını ihlal eden (Fikri Mülkiyet Hakları gibi) veya küçük düşürücü, zararlı, tehdit edici, taciz edici, ayrımcılığa sebebiyet veren, nefret dolu veya başka şekilde sakıncalı olan;
c. suç veya hileli davranış teşkil veya teşvik eden veya bunları kolaylaştıran;
d. fikri mülkiyet haklarını ihlal eden materyal barındıran bağlantılar, veri aktarımını kontrol eden dosyalar (torrent) veya referanslar (veya bunların depolarını) içeren;
e. suç teşkil eden herhangi bir pornografik materyal içeren veya başkalarının bu tür materyalleri bulmasına yardımcı olduğu veya kolaylaştırdığı anlaşılan;
f. üçüncü kişilerin kişisel verilerinin rıza veya başka bir dayanak olmaksızın işlenmesi dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere üçüncü kişilerin gizliliğini ihlal eden;
g. istenmeyen, yetkisiz veya yasa dışı reklam, promosyon malzemeleri, spam ve önemsiz (junk) posta içeren; veya
h. WEB9’un diğer MÜŞTERİ’lerini veya üçüncü kişileri engelleyen veya WEB9’un ya da üçüncü kişilerin sistemlerine veya ağlarına zarar veren (herhangi bir şüpheye mahal vermemek adına, MÜŞTERİ, WEB9’u veya üçüncü kişileri engellediğini veya zarar verdiğini bildiği veya bilmesi gereken süreç veya programları çalıştıramaz).
8.2 MÜŞTERİ, WEB9 tarafından sağlanan herhangi bir servise tekrarlayan, yüksek hacimli sorgulamalar (örneğin alan adı müsaitliği vb.) yapmayacaktır.
8.3 Eğer, MÜŞTERİ alan adını, alan adı sunucularını (DNS) WEB9 Serverları üzerinde barındırıyorsa veya bir alan adını yönlendirmek için sistemini kullanıyorsa, URL veya başka şekilde bir site veya bir sistemi barındırıyorsa ya da WEB9 üzerinden kayıt altına alınmış alan adı varsa, WEB9‘un DNS sistemine aşırı yük bindirmemeye dikkat etmek mükellefiyetindedir. MÜŞTERİ, WEB9‘un sunucularını, alan adını, kaynak olarak, vasıta olarak, adrese cevap olarak veya mail bombardımanı için varış adresi olarak, Internet paket flooding, paket bozma vb. için kullanamaz. Server hack’leme ya da güvenlik açıklarına karşı işlenen diğer suçlar yasaktır. Şebekenin dengesini tehdit eden, MÜŞTERİ’nin sitesinin sebep olduğu aktivitelerin algılanması halinde, WEB9‘un bu alan adını devre dışı bırakma ve hizmeti süresiz durdurma hakkı saklıdır.
8.4 MÜŞTERİ, WEB9‘un, takdiriyle ve MÜŞTERİ’ye karşı herhangi bir yükümlülüğü olmadan, herhangi bir alan adının kaydını onaylamayı reddedebileceğini kabul etmektedir.
8.5 Bununla beraber, WEB9, kendi takdiri ile ve MÜŞTERİ’ye karşı herhangi bir yükümlülüğü olmadan, herhangi bir alan adının kaydını, kaydın yapılmasından sonraki ilk otuz (30) gün içinde silebilir. Ayrıca, eğer bir isim, istenmeyen veya ahlaken sakıncalı aktivitelerle bütünleşmişse, WEB9 alan adının kaydını iptal edebilir. Ahlaken sakıncalı aktivitelerin bazıları, bu kadarla sınırlı olmamak üzere aşağıda sayılmıştır:
• üçüncü kişilere iftira, küçük düşürme, zarar, kötüye kullanma, tehdit, hakaret veya taciz duygularını yaşatacak şekilde düzenlenmiş aktiviteler
• 5651 sayılı Yasada tanımlanmış katalog suçlar
• nefret suçları, terörizm ve çocuk pornosu gibi başkalarını kanunsuz davranışlar yapmaya cesaretlendiren aktiviteler
• haksız, bayağı, muzır, üçüncü bir kişinin özel hayatına giren, ırkçı ve diğer uygunsuz aktiviteler
• üçüncü bir kişinin kimliğini taklit edecek şekilde düzenlenen aktiviteler
• küçüklerin ahlaka aykırı bir şekilde kullanılması veya zarar verilmesi şeklinde düzenlenen aktiviteler.
8.6 Her ne kadar MÜŞTERİ WEB9‘un bir kaydı reddettiği veya kayıttan sonraki ilk otuz (30) gün içinde sildiği durumlarda, hem iptal edilme hem de reddedilme halleriyle bağlantılı olarak WEB9‘a yaptığı ödemeyi geri alabilecek ise de WEB9‘un bir alan adını, spamla veya ahlaki açıdan sakıncalı aktivitelerle bütünleşik olmasından dolayı sildiği durumlarda geri ödeme yapılmaz. WEB9’un 3. Kişilerin hukuka aykırı içerik ve/veya eylemler içeren alan adı iddiası ve şikayetinde anılan alan adı bakımından WEB9’un teknik imkan dahilinde tüm tedbir yöntemlerine başvurma hakkı saklıdır. MÜŞTERİ bu sebeple bir hak ihlali yaşadığı iddiasında bulunamayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
9. SORUMLULUK
MÜŞTERİ, aşağıdaki hükümleri okuduğunu, anladığını ve kabul ettiğini kabul ve beyan eder:
a) İşbu Sözleşme kapsamında WEB9’un MÜŞTERİ’ye karşı sorumluluğu, MÜŞTERİ tarafından fiilen ödenen 12 aylık hizmet bedelini aşmayacaktır.
b) WEB9’dan kaynaklanan doğrudan ve öngörülebilir kayıp ve zararlardan dolayı WEB9, MÜŞTERİ’ye karşı sorumlu olacaktır. WEB9, bu Sözleşme koşullarına uymazsa, işbu Sözleşme’yi ihlal etmesinin veya makul özen ve beceriyi kullanmamasının doğrudan ve öngörülebilir bir sonucu olarak MÜŞTERİ‘nin maruz kaldığı kayıp veya zarardan sorumludur, ancak doğrudan ve öngörülebilir olmayan hiçbir kayıp veya zarardan sorumlu değildir. Meydana gelen zararın bir dizi ilgili olayı içerdiği durumlarda, bunlar bu hükümler tahtında tek bir olay olarak değerlendirilecektir.
c) WEB9, MÜŞTERİ’ye karşı sorumluluğunu, hukuka aykırı olacak şekilde sınırlamamaktadır. Bu kapsamda, (i) WEB9’un veya çalışanlarının, temsilcilerinin veya alt yüklenicilerinin kusurundan kaynaklanan ölüm veya kişisel yaralanmadan veya (ii) dolandırıcılık veya hileli yanlış beyanlardan doğan sorumluluğu sınırlandırılmamaktadır.
d) WEB9, MÜŞTERİ’nin maruz kalabileceği ticari kayıplardan sorumlu değildir. MÜŞTERİ‘nin ürünleri herhangi bir ticari veya mesleki amaçla veya yeniden satış amacıyla kullanması halinde, herhangi bir kar kaybı, iş kaybı, iş kesintisi veya fırsat kaybı ile ilgili olarak WEB9’un MÜŞTERİ’ye karşı hiçbir yükümlülüğü olmayacaktır.
e) WEB9’un kontrolünde olup olmamasından bağımsız olarak, MÜŞTERİ’nin sistemi yeterli şekilde koruyamamasından kaynaklanan, herhangi bir virüs, Truva atı (Trojan horse) veya hizmetleri ya da sistemleri etkileyen başka bir devre dışı bırakma cihazı nedeniyle MÜŞTERİ’nin uğrayabileceğiniz doğrudan ya da dolaylı hiçbir zarar ya da kayıptan WEB9 sorumlu olmayacaktır.
f) İşbu Sözleşme’nin tarafları olarak MÜŞTERİ ve WEB9, Sözleşme hükümlerini sanki Sözleşme’nin bir tarafıymış gibi uygulama hakkına sahip olabilecek üçüncü tarafların haklarını açıkça işbu Sözleşme kapsamı dışında tuttuğunu kabul ve beyan ederler.
10. MÜCBİR SEBEP
10.1 Mücbir sebep, her hâlükârda bu hususlarla sınırlı olmaksızın; internet, veri, ağ, elektrik ve telekomünikasyon altyapısı ve tesislerindeki arızalar veya hatalar, yaygın siber saldırılar, siber suçlar, ağ saldırıları, (D)DoS saldırıları (Servis Dışı Bırakma Saldırıları), elektrik kesintileri, MÜŞTERİ’nin kullanımı için sağladığı ürün veya yazılımlardaki ayıplar, herhangi bir doğal afet, yıldırım veya yangın, pandemi (covid-9, maymun çiçeği vb.), iç karışıklıklar, hükümet önlemleri, seferberlik, savaş, terör saldırıları, ulaşımın engellenmesi, grev, lokavt, iş kesintileri, tedarikte durgunluk, bir veya daha fazla personelin hastalık nedeniyle devamsızlığı, salgın hastalıklar, pandemiler, ithalat ve ihracat engelleri anlamına gelecektir.
10.2 Gecikme veya ifa etmemenin, bir mücbir sebep halinden kaynaklanması kaydıyla ve bu ölçüde, mücbir sebep halinden etkilenen taraf, işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünün ifasındaki gecikmeden veya işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünü ifa etmemekten dolayı işbu Sözleşme’yi ihlal etmiş addedilmeyecektir ve diğer tarafa karşı sorumlu olmayacaktır. Mücbir sebep halinden etkilenen tarafın yükümlülüğünü ifa süresi, mücbir sebep hali ile orantılı olarak uzatılacaktır. Bu madde, muaccel ve ödenmemiş herhangi bir tutarı ödeme yükümlülüğüne uygulanmaz.
10.3 Mücbir sebep halinin, başladığı tarihten itibaren bir (1) ayı aşan kesintisiz bir süre boyunca devam etmesi halinde, diğer taraf, mücbir sebep haline maruz kalan tarafa yapacağı yazılım bildirim ile işbu Sözleşme’yi tazminatsız olarak feshedebilir. Fesih bildiriminde, fesih bildiriminin yapıldığı tarihten itibaren yedi (7) günden az olmamak kaydıyla, Sözleşme’nin fesih tarihi belirtilecektir. Geçerli bir fesih bildirimi yapıldıktan sonra, işbu Sözleşme, bildirimde belirtilen fesih tarihinde sona erecektir.
11. BÜTÜN KAYITLAR İÇİN ÖZEL ŞARTLAR
MÜŞTERİ, Üst Sınıf alan Kayıtları ve İkinci Sınıf Alan Kayıtları gibi, ama bunlarla sınırlı olmayacak şekilde, bir alan kaydı satın aldıktan sonra her bir Kayıt için, ulusal ve uluslararası tüm sözleşmelerle, kural ve politikalarla bağlı olduğunu kabul etmektedir.