KİRALIK VE SANAL SUNUCU HİZMET SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
İşbu sözleşme (“Sözleşme”), Serhat Mah. 1318. Sk. No: 1/8 Yenimahalle/Ankara adresinde mukim ve bu adreste ar-ge, ulusal/uluslararası satış ve pazarlama faaliyetlerini, muhasebe ve faturalandırma hizmetlerini, çağrı merkezi ve online destek hizmet faaliyetlerini yürüten, Ostim Vergi Dairesi’nde 25430452342 vergi numarası ile kayıtlı bulunan Seçkin Can ÇELENK Rodos Medya (Bundan Sonra WEB9 olarak anılacaktır.) ile Site üzerinden WEB9 ürün ve hizmetlerini satın almak suretiyle Site’de yer alan ilgili form ile bilgileri alınan gerçek veya tüzel kişi (bundan sonra MÜŞTERİ olarak anılacaktır.) arasında aşağıda belirtilen şekil ve şartlar dahilinde kabul edilmiştir.
2. TANIMLAR
Bu sözleşmede geçen tanım ve kısıtlamalar aşağıdaki gibi anılacaktır:
2.1. SİTE: www.w9.com.tr adresinde bulunan web sitesidir.
2.2. MÜŞTERİ PANELİ / HESABI: MÜŞTERİ’nin Site üzerinde MÜŞTERİ’ye ayrılmış özel alandan, hesap yönetimi, bilgi güncelleme ve satın alınan hizmetlerin kullanımı ve yönetimini yapmasını sağlayan web sayfalarıdır.
2.3. OTOMATİK YENİLEME: MÜŞTERİ’nin, bu sözleşmede belirtilen koşulların; MÜŞTERİ PANELİ’ndeki ilgili alanı işaretleyerek devam etmesini kabul etmesidir.
2.4. DEDICATED (Fiziksel Sunucu): WEB9’a ait olan kiralık fiziksel sunucular ile WEB9 Veri Merkezinden yapılan barındırma.
2.5. VPS / VDS (Sanal Sunucu): WEB9’a ait sanallaştırma teknolojisi ile kaynakları paylaştırılmış kiralık sunucu platformu üzerinde Veri Merkezinden yapılan barındırma.
2.6. VERİ (DATA): İnternet ortamında erişilebilir olarak sunucu üzerinde muhafaza edilen ve zaman zaman değiştirilerek ekleme veya çıkarmalar yapılabilen her türlü renkli, renksiz, hareketli, sabit resim grafik veya sesli dijitalize edilmiş bilgi nitelikli her şey.
2.7. VERİ MERKEZİ (Data Center): WEB9 bünyesinde; bilgisayar, sunucu sistemleri ve telekomünikasyon ve depolama sistemleri gibi ilgili bileşenlerinin barındırıldığı merkez, tesistir. Yedekli enerji altyapısı, yedekli veri iletişimi bağlantıları, gelişmiş çevre – iklim kontrolleri ve güvenlik donanımlarını içeren yapıdır.
3. SÖZLEŞMENİN YÜRÜRLÜĞE GİRİŞİ VE SÜRESİ
3.1. MÜŞTERİ’nin WEB9’a ait Site’den online hizmet başvurusu yapması, akabinde hizmetin aktivasyonu ile sözleşme yürürlüğe girer. Sözleşme’nin süresi oniki (12) aydır. MÜŞTERİ’nin aylık ödemeler yapmak suretiyle abone olması halinde dahi Sözleşme süresi oniki (12) aydır.
3.2. TARAFLAR’dan herhangi birinin Sözleşme süresinin dolacağı tarihten otuz (30) gün önce sözleşmeyi feshedeceğini diğer tarafa yazılı olarak bildirmemesi durumunda (TARAFLAR’ın Madde 9’de belirtilen fesih hakları mahfuz kalmak kaydı ile) Sözleşme, on iki (12) aylık sürenin dolması ile beraber kendiliğinden 12 şer aylık müteakip sürelerle uzayacaktır.
4. HİZMETİN TANIMI
WEB9’un MÜŞTERİ’ye vermiş olduğu hizmet temel olarak, MÜŞTERİ’ye WEB9’a ait fiziksel (DEDICATED) veya Sanal Sunucu (VPS / VDS) cihazının ve/veya cihazlarının kiralanması ve bu cihazın WEB9 Veri Merkezinde barındırılarak WEB9’un bağlı olduğu internet omurgasına bağlanmasından ibarettir. MÜŞTERİ, doğrudan WEB9 omurgasına bağlı olan bu cihazı uzaktan erişim protokolleri aracılığı ile kontrol edebilecek ve yönetebilecektir. MÜŞTERİ bu sözleşme kapsamında fiziksel veya VPS / VDS sanal sunucu kiralama hizmetlerinden herhangi birini alabilir.
5. WEB9’UN YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve SORUMLULUKLARI
5.1. WEB9, MÜŞTERİ’nin talep ettiği hizmet ya da hizmetler ile ilgili ücretlerin kredi kartından veya havale ile peşin tahsilatını takiben, MÜŞTERİ’nin servislerini kullanıma açar ve MÜŞTERİ’yi bilgilendirir.
5.2. WEB9, denetimi dışında olan telekomünikasyon hatlarında ve servis aldığı Internet Servis Sağlayıcıları (ISS) sistemlerinde meydana gelebilecek aksaklıklar, arıza, hata ve duraksamalardan dolayı MÜŞTERİ’nin maruz kalabileceği zarar, ziyan ve her ne suretle olursa olsun sonuç olarak vaki olabilecek zarar ve ziyandan sorumlu değildir. Bağlantı üzerinde oluşabilecek bu tür arızalardan dolayı hattın kesilmesi halinde MÜŞTERİ, WEB9’dan hiçbir hak ve tazminat isteğinde bulunamaz. Ancak WEB9, böyle bir arızanın olması halinde sözü geçen arızayı düzeltmek için azami gayreti sarf edecektir.
5.3. WEB9 hizmet aktivasyonu ile sunucu üzerinde meydana gelebilecek yazılım veya donanım ile ilgili arızalardan dolayı oluşacak bilgi kayıplarına karşın MÜŞTERİ’ye isteği doğrultusunda belirli kapasitede “yedekleme alanı” sağlamaktadır. Ancak sunucu üzerindeki her türlü veri yedekleme işlemi MÜŞTERİ sorumluluğundadır. MÜŞTERİ’nin yedekleme yapmadığı her türlü veri bakımından oluşabilecek kayıplardan tek başına sorumlu olduğu MÜŞTERİ tarafından kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.
5.4. Sunucu üzerinde bulunan, eklenen, çıkarılan bilgi, belge ve yazılımların kurulumu, lisansları, ayarlanması ve yazılım ile ilgili işler ve çıkacak bütün sorunlar MÜŞTERİ’nin sorumluluğunda olup her hâlükârda, MÜŞTERİ’nin yaptıkları ve sunduğu bilgilerden WEB9 sorumlu değildir. Sunulan bilgi ve belgelerin üçüncü şahıslar nezdinde bir zarara sebep olması halinde herhangi bir şekilde WEB9 aleyhinde idari, hukuki veya cezai yollara başvurulması halinde WEB9’un uğrayacağı tüm zararlardan MÜŞTERİ sorumlu olup, müşteri kendisine yapılacak yazılı bildirimden itibaren 5 (BEŞ) iş günü içerisinde WEB9’un zararını nakden, defaten ve peşin olarak tazmin etmekle mükelleftir.
5.5. MÜŞTERİ’ye ait web ortamında açılacak sayfalardaki bilgi, belge, veri ve içeriklerden WEB9 sorumlu olmayacaktır. Yayınlanan web sayfalarının içeriği ile ilgili olarak çıkacak MÜŞTERİ ve üçüncü şahısların dahil olduğu her türlü hukuki ihtilaf bakımından WEB9’a sorumluluk tevcih edilemeyecek ve gerek Mahkemeler gerek Savcılıklar gerekse BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) ve Erişim Sağlayıcıları Birliği tarafından yapılacak her türlü talep veya bildirim halinde WEB9 hizmeti durdurma, askıya alma, dondurma, iptal etme hakkına sahip olacaktır. Üçüncü şahıslar tarafından WEB9’un sorumluluğuna gidilmesi halinde üçüncü kişilerin tüm maddi ve manevi zararlarından dolayı sorumluluk MÜŞTERİ’ye ait olup WEB9’un bütün maddi ve manevi zararları MÜŞTERİ tarafından tazmin edilecektir.
5.6. MÜŞTERİ tarafından sunucu üzerinde yayınlanan web sitelerinde yapılacak olan her türlü faaliyetten kaynaklanan tüm hukuki (sözleşmesel, zarar, tazmin vb), cezai, mali ve idari mükellefiyet MÜŞTERİ’ye ait olup, müşteri ile WEB9 arasında bu konuda ayrı ve bir sözleşme imzalanmadığı müddetçe yapılan faaliyetten doğacak her türlü hak, mükellefiyet, borç ve alacak MÜŞTERİ’ye aittir. WEB9 ve MÜŞTERİ birbirinin kanuni temsilcisi, acentesi, vekili veya ticari mümessili, ortağı vb. değildirler.
5.7. Söz konusu ekipman üzerindeki donanımsal arızaların giderilmesi, parça değiştirilmesi WEB9’un sorumluluğundadır.
5.8. WEB9, bu hizmet ile ilgili olarak MÜŞTERİ’ye temel konularda gerekli telefon desteği verebilecektir. MÜŞTERİ’ye ayrılan ekipmanın bulunduğu veri merkezinde verilecek olan destek için bu sözleşmeye konu olan “ek destek” paket uygulaması geçerli olacaktır. Temel destek içeriği Site’de belirtilen “Standart Sunucu Desteği” ile sınırlıdır.
5.9. MÜŞTERİ, işin gereği, WEB9’un gerektiğinde kendi sunucularını taşıyabileceğini kabul etmektedir. Bu kapsamda, MÜŞTERİ’ye tahsil edilmiş bir IP adresi, farklı bir IP adresi ile değiştirilebilir. WEB9, MÜŞTERİ’ye tahsis edilmiş IP adreslerini sürekli olarak koruyabileceğini garanti etmemektedir.
5.10. Servis Seviyesi Garantileri (WEB9 SLAs) WEB9 tüm müşterilerine Servis Seviyesi Sözleşmesi ile (WEB9 SLAs – Service Level Agreement) standart servis seviyesi garantileri vermektedir. Bu sözleşmeye Site üzerinden ulaşılabilir.
5.11. MÜŞTERİ, ‘Fırsat DELL R220 SSD’ sunucusunu satın aldıktan sonra WEB9’da ürünün stoğu bulunmuyorsa; WEB9, MÜŞTERİ’ye daha üst konfigürasyon bir dedicated sunucu (Fırsat DELL R220 SSD’e göre daha yeni versiyon işlemciye ve daha yüksek kapasiteli RAM’e sahip olmakta ve diğer teknik özellikleri aynı olan markasız / OEM sunucudur) sağlayacaktır. MÜŞTERİ’ye üst konfigürasyon ürün için fiyat farkı yansıtılmayacaktır. Bu durum anılan ürünün yenilendiği süreçte de geçerli olacaktır. Bu durum WEB9 tarafından MÜŞTERİ telefonla aranarak gerekli bilgi kendisine verilecektir. MÜŞTERİ telefon ile bilgilendirildikten sonra bu bilgilendirme mail olarak da MÜŞTERİ’ye iletilecektir. MÜŞTERİ’nin bu hizmeti kabul etmemesi durumunda bu siparişin iptalini talep etme ve ücret iadesi talep etme hakkı mevcuttur.
6. MÜŞTERİ’NİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1. Aşağıdaki haller veya MÜŞTERİ’nin ve/veya MÜŞTERİ’nin hizmet kullanıcılarının bu tür kullanımlarına ilişkin doğan makul şüphe, işbu Sözleşme kapsamında kabul edilemez/yetkisiz kullanım sayılacaktır. Yetkisiz kullanım, WEB9’un kabul edilebilir kullanım politikasının (acceptable use policy) dahil olmak üzere Site’de yer alan kurumsal politika ve sözleşmelerin ve işbu Sözleşme’nin esaslı ihlali olarak kabul edilir. Bu halde, WEB9, yapacağı yazılı bildirimle, derhal etkili olmak üzere ve herhangi bir tazminat yükümlülüğü doğmaksızın işbu Sözleşme’yi feshetme ve/veya MÜŞTERİ’ye sağlanan hizmetleri askıya alma hakkına sahip olacaktır. Müşteri, 4. maddede tanımlanan hizmetleri ve WEB9’a ait fiziksel ve sanal sunucuları, aşağıda belirtilen veriyi/verileri depolamak veya yaymak için kullanmamayı kabul eder:
a) kötü amaçlı içerik barındıran veya bunlara atıfta bulunan (virüsler, kötü amaçlı yazılımlar veya diğer zararlı yazılımlar gibi);
b) üçüncü kişilerin haklarını ihlal eden (Fikri Mülkiyet Hakları gibi) veya küçük düşürücü, zararlı, tehdit edici, taciz edici, ayrımcılığa sebebiyet veren, nefret dolu veya başka şekilde sakıncalı olan;
c) suç veya hileli davranış teşkil veya teşvik eden veya bunları kolaylaştıran;
d) fikri mülkiyet haklarını ihlal eden materyal barındıran bağlantılar, veri aktarımını kontrol eden dosyalar (torrent) veya referanslar (veya bunların depolarını) içeren;
e) suç teşkil eden herhangi bir pornografik materyal içeren veya başkalarının bu tür materyalleri bulmasına yardımcı olduğu veya kolaylaştırdığı anlaşılan;
f) üçüncü kişilerin kişisel verilerinin rıza veya başka bir dayanak olmaksızın işlenmesi dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere üçüncü kişilerin gizliliğini ihlal eden;
g) istenmeyen, yetkisiz veya yasa dışı reklam, promosyon malzemeleri, spam ve önemsiz (junk) posta içeren; veya
h) WEB9’un diğer müşterilerini veya üçüncü kişileri engelleyen veya WEB9’un ya da üçüncü kişilerin sistemlerine veya ağlarına zarar veren (herhangi bir şüpheye mahal vermemek adına, MÜŞTERİ, WEB9’u veya üçüncü kişileri engellediğini veya zarar verdiğini bildiği veya bilmesi gereken süreç veya programları çalıştıramaz).
6.2. MÜŞTERİ, işbu Sözleşme’yi imzalamakla, elektronik posta haberleşmesinde, web yayınlarında ve bu aboneliğe ilişkin her türlü işlemde T.C. yasalarına, 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi hakkında Kanuna, Türk Ceza Kanunu, Borçlar Kanunu, Ticaret Kanunu, Sınai Mülkiyet Kanunu ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu da dahil olmak üzere ilgili tüm mevzuata ve genel ahlak ve adaba aykırı davranmamayı, kendisine veya müşterilerine ait web sayfalarının, ftp ve diğer Internet servislerinin içeriğinden tamamen kendisinin sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.3. MÜŞTERİ bu kullanım hakkını kiralayamaz, satamaz, devredemez veya başkalarına kullandıramaz, aksi takdirde herhangi bir yasal ihtara veya ihbara gerek kalmaksızın asgari sözleşme bedeli kadar cezai şart ödemeyi tabi olabileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.4. MÜŞTERİ işbu sözleşme ile WEB9’un temsilcisi, acentesi, ticari mümessili, ortağı, çözüm veya iş ortağı gibi ünvan ve statüleri kazanamayacağını kabul eder, kendisi ile ilgili üçüncü şahıslarla karşı ticari evrakında, tanıtım vasıtalarında, broşür ve ilanlarda, internet sitesinde, referansları arasında bu şekilde bildirimde bulunamaz.
6.5. MÜŞTERİ, kendisine ayrılmış olan sunucu üzerinden toplu e-posta gönderimi (spamming), phishing ile dolandırıcılık yapılması, iç veya dış ağlara saldırı vb. yasa dışı veya WEB9’un veri tabanını kötü yönde etkileyecek durumlarda, ayrıca bir ihtara gerek kalmaksızın sunucunun WEB9 tarafından devre dışı bırakılacağını ve o tarihe kadar ödemiş olduğu ücretlerin hiçbir şekilde kendisine iade edilmeyeceğini ve asgari sözleşme bedeli kadar cezai şart ödemeye tabi olabileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. MÜŞTERİ, bu sorumluluk dahilinde T.C. yasalarına, BTK’nın (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumun’un) ve Erişim Sağlayıcıları Birliği’nin düzenleyici işlemlerine, ICANN – İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) WEB9’un ve TTNet’in koyduğu ve koyacağı kurallara uymak zorundadır.
6.6. MÜŞTERİ, sunucu üzerinde çalışma yapmak istemesi halinde bu talebini gerekçesi ile yazılı olarak 24 saat öncesinden WEB9’a bildirecektir. WEB9 tarafından verilecek onay ile gereken çalışmayı yapmak için WEB9’a gelebilecek, geçerli olan kimliğini (ehliyet veya nüfus cüzdanı) ibraz ettikten sonra ilgili WEB9 müşteri destek uzmanının gözetimi altında çalışabilecektir. MÜŞTERİ, WEB9’a gelerek, WEB9 Veri Merkezinde MÜŞTERİ’ye kiralanmış olan sunucu(lar) üzerinde uzaktan çalışma yetkisine sahip olacak personelin ismini yetkili imzalarca onaylanmış resmi bir yazı ile bildirecektir. WEB9’un panelinde bulunan yetkili e-posta aracılığı ve sair yollarla çalışma yetkisini sorgulama ve ek onay talebinde bulunma hakkı saklı olmakla birlikte, görevi değildir.
6.7. MÜŞTERİ, sunucu üzerindeki donanıma müdahale edemez, aksi takdirde tüm sorumluluk kendisine aittir. Böyle bir durumda 3. Kişilerin uğradığı zararlar da dahil olmak üzere oluşacak zararın tamamını herhangi bir ihtara veya ihbara gerek kalmaksızın WEB9’a nakden, defaten ve peşinen ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
6.8. MÜŞTERİ, kendisine veya kendi müşterilerine ait alan adları (domain name) ile ilgili kiraları düzenli olarak alan adını tescil ettirdiği kuruluşa ödemekle yükümlüdür. MÜŞTERİ, alan adlarına ait söz konusu ödemelerin yapılmamasından dolayı elektronik posta veya internet ağı (web) servislerinin askıya alınması, duraklatılması halinde sorumluluğun tamamı ile kendisine ait olduğunu ve WEB9’u sorumlu tutamayacağını kabul eder. Müşteri, kendisine ait veya kendi müşterilerine ait alan adı (domain name) ile ilgili yapılması gereken ödemeleri ilgili kuruluşlara yapmadığı takdirde gerek kendisinin gerekse müşterisinin bilgi, belge veya verileri ile ilgili yedek, arşiv, geçmiş vb. bilgilerini WEB9’dan talep edemez.
6.9. Internet ortamında yayınlanan Web sayfaları ile ilgili bütün ekleme ve çıkarmalar WEB9 tarafından sağlanacak imkanla MÜŞTERİ tarafından yapılacak olup bu arada ortaya çıkabilecek her türlü telif haklarına ait hukuki, cezai, mali yükümlülük, hak ihlali iddialarından kaynak MÜŞTERİ tarafından üstlenilecek olup WEB9 her zaman bu yükümlülüklerin ve doğuracağı sonuçlardan, üçüncü şahıslarla ilgili doğmuş, doğacak ihtilaflardan bağımsız olacak, tazmin mükellefiyetinden söz edilemeyecek ve sorumluluğuna gidilemeyecektir. Buna rağmen herhangi bir sebeple WEB9 aleyhinde hukuki, cezai, mali, idari herhangi bir takibata girişilmesi halinde MÜŞTERİ WEB9’nun herhangi bir ihtarı veya ihbarı gerekmeksizin talep edeceği tüm maddi ve manevi zararı tazminle mükelleftir. Genel Servis Şartları Sözleşmesi’nde belirtilen ilgili maddelere ek olarak; Fiziksel, Paylaştırılmış ve/veya Sanallaştırılmış sunucularda kabul edilmeyecek materyal örneklerine şunlar dahildir:
IRCD (irc server’ları) IRC script’leri/bot’ları Korsan Yazılım/Warez IP Tarayıcılar
Bruteforce Programları/Script’leri/Uygulamaları Mail Bomber’lar/spam script’leri
Escrow hesabı
Yatırım siteler (FOREX, E-Altın Borsası, Second Life/Linden Borsası, Ponzi, MLM/Saadet Zinciri) Gerekli izin(ler)in varlığı önceden kanıtlanmaksızın satışı izne bağlı madde satışı
Çekiliş/kumar siteleri
Hacker’lığa odaklı siteler/arşivler/programlar Yasa dışı faaliyetleri tanıtan siteler
Warez/korsan/yasa dışı içerik dağıtan ya da onlara link veren forumlar veya internet siteleri Dolandırıcılık Siteler (aa419.org’da ve escrow-fraud.com’da sayılanlar da dahildir)
Mailer Pro
Canlı Spor Olaylarının (UFC, NASCAR, FIFA, NFL, MLB, NBA, WWE, WWF vs.) her tür yayını
Yukarıdaki maddelerde belirtilmemesine rağmen, Türk Ceza Kanunu ve 5651 Sayılı Kanun başta olmak üzere yürürlükteki yasalara aykırı ve suç teşkil eden her türlü aktivitenin yapılması kesinlikle yasaktır. Aksi takdirde WEB9, anlaşmayı feshetme, hizmeti durdurma ve askıya alma hakkını saklı tutar.
6.10. WEB9 tarafından sunucularda bulundurulan MÜŞTERİ’ye ait WEB sayfaları ve internet sitesinde lisanssız yazılım kullanılmaz, kullandırılmaz, telif hakları ve sair fikri mülkiyetle ilgili yasaları ihlal edici korsan yazılım dağıtımı yapılamaz. Kurulu olan yazılımların ve ilerdeki tarihlerde kurulacak olan yazılımların Lisanslarının ve Faturalarının birer kopyasının işbu sözleşme geçerli olduğu sürece WEB9’a verilmesi gerekmektedir. MÜŞTERİ ilgili lisans ve fatura kopyalarını elde ettiği tarihten sonra 30 gün içinde WEB9’a ulaştırmayı kabul, beyan ve taahhüt eder. Lisans sahibi ile MÜŞTERİ arasında doğacak tüm ihtilaflardan MÜŞTERİ sorumlu olacaktır. WEB9’un MÜŞTERİ’ye rücu hakkı saklıdır.
6.11. WEB9 tarafından muhafaza edilen sunucularda gelecek saldırılara ve bilgi hırsızlığına karşı MÜŞTERİ, WEB9 tarafından kurulan güvenlik sistemine riayet etmek ve gizliliği korumakla yükümlüdür. WEB9’un aldığı veya alınmasını önerdiği önlemlere rağmen MÜŞTERİ gereken özeni göstermez ve sitesinin kısmen veya tamamen zarar görmesine neden olursa bundan münhasıran MÜŞTERİ sorumludur. MÜŞTERİ’nin yeterli derecede özen göstermemesi veya ihmali halinde sorumluluğu, kendi sitesi ile beraber WEB9 ve üçüncü şahısların da göreceği zararların tazminini kapsar.
6.12. MÜŞTERİ, WEB9 ağını veya buna bağlı diğer ağ, sistem, sistem kaynakları (CPU, RAM ve Network kaynakları), servis ve/veya cihazı kullanımlarında aksamaya sebep olacak aktivitelerde kesinlikle bulunamaz. Bu gibi durumlarda, WEB9, MÜŞTERİ’den sistem kaynaklarının kullanımını kabul edilebilir bir seviyeye indirmesini ya da kullandığı kaynakları karşılamak için gereken ilave teknik donanım ve kaynakların bedelini talep edebilir. Aksi takdirde WEB9, anlaşmayı feshetme hakkını saklı tutar.
6.13. MÜŞTERİ, bu sözleşmeyi onaylamakla, yürürlükteki Genel Servis Şartları Sözleşmesi ile Site’deki diğer politika ve kuralları kabul etmiş sayılmaktadır. MÜŞTERİ, almakta olduğu hizmetle ilgili tüm sözleşmeleri okuduğunu ve gerekli görülmesi halinde WEB9 ile teati ederek taahhüt ve hükümler bakımından mutabık olunduğunu peşinen gayrikabili rücu olarak kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
6.14. MÜŞTERİ ödemeleri zamanında ve tam olarak MÜŞTERİ PANELİ’ndeki şartlara bağlı olarak yapmakla yükümlüdür.
7. ÜCRET VE ÖDEME
7.1. WEB9, hizmet bedellerini, MÜŞTERİ’ye sözleşme anında yazılı doküman, web sayfası veya e- posta yolu ile bildirmektedir.
7.2. WEB9, MÜŞTERİ’nin bu sözleşmeyi kabul etmesiyle, hizmet bedellerini MÜŞTERİ’nin sipariş sırasında vermiş olduğu kredi kartı hesabından tahsil etme hakkına sahiptir.
7.3. WEB9, MÜŞTERİ’nin banka havalesi yolu ile ödemeyi seçmesi durumunda WEB9’a ait banka hesabına, başvuru sırasında MÜŞTERİ bilgilerinde belirtilen kişi ya da kurum adına açılmış hesaptan 7 (yedi) takvim günü içerisinde havalenin gerçekleşmesi sonucu WEB9 hizmet aktivasyonunu yapar ve MÜŞTERİ’yi bilgilendirir. Banka Havalesi/EFT metodu ile yapılan ödemelerde, ödeme açıklamasında sipariş kodunun belirtilmesi gerekmektedir. Ödemelere ait tüm masraflar MÜŞTERİ’ye aittir.
7.4. MÜŞTERİ sipariş detaylarında aylık ödemeyi seçmesi durumunda her ay ödemesini takip etmek ve düzenli yapmak ile yükümlüdür. MÜŞTERİ hizmeti(lerini), en geç MÜŞTERİ PANELİ’nde belirtilen hizmet bitiş tarihinden önce yenilemelidir. MÜŞTERİ’nin yenileme işlemlerini gerçekleştirmemiş olmasından kaynaklanan veri kayıpları da dahil tüm maddi ve manevi zararlarından MÜŞTERİ bizzat sorumludur.
7.5. MÜŞTERİ, OTOMATİK YENİLEME’ye devam ettiği sürece bir sonraki yenileme döneminde ve WEB9’un 1 (bir) ay öncesinde web ve/veya e-posta yolu ile MÜŞTERİ’ye duyurduğu hizmet bedelleri karşılığında kendiliğinden yenileneceğini kabul eder. İlgili servis ücretlerinin tahsilatı MÜŞTERİ PANELİ’nde tanımlı kredi kartı hesabından yenilenme tarihinden 3 (üç) gün önce
gerçekleştirilecektir.
7.6. WEB9, MÜŞTERİ tarafından verilen sipariş(lere) ait ödeme işlemini takiben fatura düzenler. MÜŞTERİ, düzenlenmiş faturalarına MÜŞTERİ PANELİ üzerinden ulaşabilir.
7.7. WEB9 tarafından MÜŞTERİ’ye ilgili bildirimler ile tahakkuk ettirilen ücretlerin süresi içerisinde ödenmemesi halinde; Amerikan Doları için aylık %3 gecikme faizi uygulanacaktır. Bu faiz oranın fahiş olmadığını Müşteri kabul eder. MÜŞTERİ’nin tahakkuk eden ücretleri ve gecikme faizini son ödeme tarihinden itibaren onbeş (15) gün içerisinde ödememesi durumunda ihtara gerek kalmaksızın MÜŞTERİ’ye verilen hizmetler WEB9 tarafından her zaman durdurabileceği gibi, sözleşme WEB9
tarafından bildirimsiz olarak tek taraflı olarak feshedilebilecektir. Sözleşmenin feshi halinde birikmiş bütün ücret ve gecikme faizleri muaccel hale gelip WEB9 tarafından MÜŞTERİ’ye herhangi bir ihtar veya ihbar yapılmaksızın derhal ödenecektir. Sözleşmenin feshi ile WEB9’un başlatacağı takipler dolayısı ile MÜŞTERİ fiili ödeme tarihine kadar veya sürecek takip boyunca da Amerikan Doları üzerinden aylık %3 temerrüt faizi ve ilaveten toplam alacağı %10 u tutarında avukatlık ücretini WEB9’a ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
7.8. Madde 7.7’e ek olarak fiziksel sunucu kiralama, VPS veya VDS servislerinde; hizmet bitiş tarihini takip eden 7 (yedi) takvim günü içerisinde hizmet yenileme bedellerine ilişkin ödemenin yapılmaması ve/veya tahsilatların gerçekleştirilememesi durumunda ilgili servisler duraklatılır. Hizmet bitiş tarihini takip eden 14 (on dört) takvim günü içerisinde hizmet yenileme bedellerine ilişkin ödemenin
yapılmaması ve/veya tahsilatların gerçekleştirilememesi durumunda da ilgili hizmete ilişkin tüm veriler güvenlik gereği silinerek hizmet otomatik olarak kapatılır, iptal edilir. İptal edilen hizmetlerde veri kaybından dolayı WEB9 sorumlu tutulamaz. WEB9, hizmet bedelini tahsil edemediği dönemlere ilişkin olarak hizmeti durdurma, askıya alma, kilitleme vb. tüm tedbir önlemlerini alma hakkına sahiptir. MÜŞTERİ, hizmet bedelini yapmadığı döneme ilişkin herhangi bir hak kaybı iddiasını WEB9’a yöneltemeyeceğini peşinen gayrikabili rücu olarak kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.9. Sipariş sırasında belirtilen band genişliğinin ay içerisinde aşılması durumunda, Site’de belirtilen ekstra trafik fiyatları üzerinden WEB9 tarafından “ekstra trafik kullanımı” bedeli aylık olarak faturalandırılır.
7.10. WEB9, enflasyondan, WEB9’un tedarikçileriyle bağlantılı olarak malzeme maliyet fiyat artışından ve/veya herhangi bir yasa veya düzenlemeden kaynaklanan değişiklikler nedeniyle ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, 1 (bir) ay önceden bildirimde bulunarak fiyatlarını istediği zaman değiştirme hakkını saklı tutar. MÜŞTERİ’nin fiyat değişikliğini 1 (bir) aylık bildirim süresi içinde değerlendirme hakkı bulunmaktadır. MÜŞTERİ’nin fiyat değişikliğini kabul etmemesi halinde, fiyat değişikliği MÜŞTERİ lehine olmadığı müddetçe, MÜŞTERİ’nin Sözleşme’yi iptal etme hakkı saklıdır. MÜŞTERİ’nin barındırma hizmetlerini kullanmaya devam etmesi, yürürlükteki Sözleşme şartlarını ve geçerli ücret tarifesi üzerinden ödeme yapmayı kabul ettiği anlamına gelmektedir.
7.11. MÜŞTERİ’in WEB9 ile SLA sözleşmesi imzalamış olması durumunda, 30 günü aşmış borç bakiyesi var ise, SLA’de tanımlanmış olan “Servis Kredisi” geçersiz olacaktır.
8. GİZLİLİK
8.1. MÜŞTERİ, WEB9 hakkında öğrendiği her türlü gizli bilgiyi korumayı ve saklamayı kabul eder. Elde edilen veya hizmetin icrası sırasında ya da WEB9’a ait iş yerine veya eklentilerinde WEB9 kaynaklarına/sistemlerine erişim yoluyla vb. şekilde elde edilen her türlü yazılı, sözlü, elektronik vb. gizli bilgiyi bu sözleşmenin icrası dışında herhangi bir sebeple kullanmayacak, herhangi bir üçüncüsü şahıs veya kuruluşa açıklamayacak, korumak ile mükellef olacaktır.
8.2. Gizli bilgi; tüm Servis Ürünlerini; WEB9 tarafından gizli olduğu bildirilen/bildirilmeyen her türlü bilgiyi; WEB9’un iştigal ettiği her türlü iş (bunların keşfi, icadı araştırması, geliştirilmesi, imali ve satışı dâhil), süreç veya genel ticari faaliyetler (satış maliyetleri, kar, fiyatlandırma metotları, organizasyon ve personel listesi dâhil) ile ilgili her türlü bilgiyi ve bu madde kapsamında aksi
belirtilmedikçe WEB9 bilgi kaynaklarına / sistemlerine (bilgisayar, iletişim ağı, her türlü iletişim aracı dâhil) erişim yoluyla elde edilen bütün bilgi veya verileri sayılanlara sınırlı olmak kaydıyla kapsamaktadır.
8.3. Müşteri bu maddenin hilafına davranması halinde WEB9’un bundan kaynaklanan tüm zararlarının yanı sıra her bir ihlal için 5000 Amerikan Doları cezai şart ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Bu yükümlülük sözleşmenin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde de geçerli olup, MÜŞTERİ doğrudan veya dolayısıyla WEB9’un faaliyet konusu alanlarda 5 yıl süre ile faaliyet göstermemeyi kabul ve taahhüt eder.
9. SÖZLEŞME’NİN GEÇERLİLİĞİ, AYKIRILIK ve FESHİ
9.1. MÜŞTERİ’nin online başvurusu esnasında onayladığı bu sözleşmede zaman içerisinde gerçekleşecek değişiklikler, web sitesinde yayınlanarak ve/veya e-posta yolu ile MÜŞTERİ’ye bildirilecektir. 7.10. madde hükümlerine halel getirmemek kaydıyla MÜŞTERİ, WEB9 servislerini kullanmaya devam ederek, değişen sözleşme şartlarını kabul etmiş sayılacaktır. MÜŞTERİ, WEB9’a ait internet sitesinde yayınlanan ve güncellenen sözleşme hükümlerinden haberdar olmadığını iddia etme imkanı bulunmadığını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. MÜŞTERİ sözleşmeyi alınan hizmetin sitede belirtilen yenileme tarihine kadar istediği anda OTOMATİK YENİLEME’yi kaldırması yolu ile ve Müşteri Hizmetlerine iptal talebini iletmesi ile sonlandırabilir.
9.3. MÜŞTERİ’nin kredi kartından servislerle ilgili tahsilatların gerçekleştirilememesi durumunda, WEB9 sözleşmeyi durdurabilir, askıya alabilir ve tazminatsız ve bildirimsiz olarak sonlandırabilir. Bu durumda, MÜŞTERİ’nin önceden ödediği ücretlerin iadesi gerçekleştirilmez.
9.4. Aşağıdaki sebeplerden dolayı sözleşme WEB9 tarafından ihbara gerek kalmaksızın tek taraflı olarak feshedilebilecektir.
a. WEB9’n yazılı mutabakatı alınmadan MÜŞTERİ’nin alınmakta olduğu hizmetleri veya bu sözleşme ile kendisine tanınan hakları tamamen veya kısmen devretmesi
b. MÜŞTERİ aleyhine iflas kararı alınması veya ödemelerini tatil edilmesi
c. MÜŞTERİ’nin bu sözleşmenin Gizlilik maddesini ihlal etmesi
d. MÜŞTERİ’nin madde 7.7’de öngörüldüğü üzere, WEB9 tarafından sağlanan hizmetlerin bedelini ödemekte temerrüde düşmesi.
e. MÜŞTERİ’nin bu sözleşmede veya SERVİS KULLANIM ŞARTLARI’nda belirtilen şartları ihlal etmesi durumunda, WEB9, MÜŞTERİ’ye sağlanan servisleri önceden haber vermeden sonlandırabilir, askıya alabilir ve/veya sözleşmeyi feshedebilir. Bu durumda, MÜŞTERİ’nin önceden ödediği ücretlerin iadesi gerçekleştirilmez.
9.5. Normal koşullar altında sunucu hizmeti iptal edilse bile MÜŞTERİ’nin önceden ödediği ücretlerin iadesi gerçekleştirilmez. Uzun dönem hizmet satın alımlarında ve/veya satın alma tarihinden itibaren ilk 15 gün içinde, MÜŞTERİ’nin satın aldığı hizmetin süresi bitmeden sunucu hizmetini iptal etmesi durumunda, hizmetin kullandığı süre göz önüne alınarak, ücret iadesi belli koşullar altında yapılır. Hizmet iptaline kadar geçen süre boyunca yapılan indirimler, alınmayan aktivasyon ücretleri, başvuru bedelleri, sunucu kurulum bedelleri ve diğer fayda ve MÜŞTERİ’ye hizmet süresinde sağlanan her türlü menfaat ve indirim bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı hizmet süresine ilişkin bedel de dahil olmak üzere Müşteriye iade edilecek tutardan düşülür. Şu kadar ki; bu tutar hiçbir zaman, iptal ettirilme tarihinden hizmet süresi sonuna kadar olan dönem için ödenmesi gereken toplam
tutarı aşmayacaktır.
10. SERVER ÜZERİNDE KULANILACAK YAZILIMLARIN LİSANS VE FATURA KOPYALARI
MÜŞTERİ tarafından kullanılacak ve web sayfalarında kullandırılacak bütün yazılımlar bir ek halinde sözleşmenin imzası ile mevcut olanlar on beş (15) gün içinde, yeni alınacak olanlar da hizmet aktivasyon tarihini müteakip otuz (30) gün içinde WEB9a sunulacaktır.
11. SORUMLULUK
MÜŞTERİ, aşağıdaki hükümleri okuduğunu, anladığını ve kabul ettiğini kabul ve beyan eder:
a) İşbu Sözleşme kapsamında WEB9’un MÜŞTERİ’ye karşı sorumluluğu, MÜŞTERİ tarafından fiilen ödenen 12 aylık hizmet bedelini aşmayacaktır.
b) WEB9’dan kaynaklanan doğrudan ve öngörülebilir kayıp ve zararlardan dolayı WEB9, MÜŞTERİ’ye karşı sorumlu olacaktır. WEB9, bu Sözleşme koşullarına uymazsa, işbu Sözleşme’yi ihlal etmesinin veya makul özen ve beceriyi kullanmamasının doğrudan ve öngörülebilir bir sonucu olarak MÜŞTERİ’nin maruz kaldığı kayıp veya zarardan sorumludur, ancak doğrudan ve öngörülebilir olmayan hiçbir kayıp veya zarardan sorumlu değildir. Meydana gelen zararın bir dizi ilgili olayı içerdiği durumlarda, bunlar bu hükümler tahtında tek bir olay olarak değerlendirilecektir.
c) WEB9, MÜŞTERİ’ye karşı sorumluluğunu, hukuka aykırı olacak şekilde sınırlamamaktadır. Bu kapsamda, (i) WEB9’un veya çalışanlarının, temsilcilerinin veya alt yüklenicilerinin kusurundan kaynaklanan ölüm veya kişisel yaralanmadan veya (ii) dolandırıcılık veya hileli yanlış beyanlardan doğan sorumluluğu sınırlandırılmamaktadır.
d) WEB9, MÜŞTERİ’nin maruz kalabileceği ticari kayıplardan sorumlu değildir. MÜŞTERİ’nin ürünleri herhangi bir ticari veya mesleki amaçla veya yeniden satış amacıyla kullanması halinde, herhangi bir kar kaybı, iş kaybı, iş kesintisi veya fırsat kaybı ile ilgili olarak WEB9’un MÜŞTERİ’ye karşı hiçbir yükümlülüğü olmayacaktır.
e) WEB9’un kontrolünde olup olmamasından bağımsız olarak, MÜŞTERİ’nin sistemi yeterli şekilde koruyamamasından kaynaklanan, herhangi bir virüs, Truva atı (Trojan horse) veya hizmetleri ya da sistemleri etkileyen başka bir devre dışı bırakma cihazı nedeniyle Müşteri’nin uğrayabileceğiniz doğrudan ya da dolaylı hiçbir zarar ya da kayıptan WEB9 sorumlu olmayacaktır.
f) İşbu Sözleşme’nin tarafları olarak MÜŞTERİ ve WEB9, Sözleşme hükümlerini sanki Sözleşme’nin bir tarafıymış gibi uygulama hakkına sahip olabilecek üçüncü tarafların haklarını açıkça işbu Sözleşme kapsamı dışında tuttuğunu kabul ve beyan ederler.
12. MÜCBİR SEBEP
12.1. Mücbir sebep, her hâlükârda bu hususlarla sınırlı olmaksızın; internet, veri, ağ, elektrik ve telekomünikasyon altyapısı ve tesislerindeki arızalar veya hatalar, yaygın siber saldırılar, siber suçlar, ağ saldırıları, (D)DoS saldırıları (Servis Dışı Bırakma Saldırıları), elektrik kesintileri, MÜŞTERİ’nin kullanımı için sağladığı ürün veya yazılımlardaki ayıplar, herhangi bir doğal afet, yıldırım veya yangın, iç karışıklıklar, hükümet önlemleri, seferberlik, savaş, terör saldırıları, ulaşımın engellenmesi, grev, lokavt, iş kesintileri, tedarikte durgunluk, bir veya daha fazla personelin hastalık nedeniyle devamsızlığı, salgın hastalıklar, pandemiler, ithalat ve ihracat engelleri anlamına gelecektir.
12.2. Gecikme veya ifa etmemenin, bir mücbir sebep halinden kaynaklanması kaydıyla ve bu ölçüde, mücbir sebep halinden etkilenen taraf, işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünün ifasındaki gecikmeden veya işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünü ifa etmemekten dolayı işbu Sözleşme’yi ihlal etmiş addedilmeyecektir ve diğer tarafa karşı sorumlu olmayacaktır. Mücbir sebep halinden etkilenen tarafın yükümlülüğünü ifa süresi, mücbir sebep hali ile orantılı olarak uzatılacaktır. Bu madde, muaccel ve ödenmemiş herhangi bir tutarı ödeme yükümlülüğüne uygulanmaz.
12.3. Mücbir sebep halinin, başladığı tarihten itibaren bir (1) ayı aşan kesintisiz bir süre boyunca devam etmesi halinde, diğer taraf, mücbir sebep haline maruz kalan tarafa yapacağı yazılım bildirim ile işbu Sözleşme’yi tazminatsız olarak feshedebilir. Fesih bildiriminde, fesih bildiriminin yapıldığı tarihten itibaren yedi (7) günden az olmamak kaydıyla, Sözleşme’nin fesih tarihi belirtilecektir. Geçerli bir fesih bildirimi yapıldıktan sonra, işbu Sözleşme, bildirimde belirtilen fesih tarihinde sona erecektir.
13. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu sözleşmenin uygulanması ve yorumlanmasından kaynaklanan her türlü ihtilafta Ankara ve Ankara Batı Mahkemeleri ve Merkez İcra Müdürlükleri yetkili olacaktır.
Son Revizyon Tarihi: 07.05.2024